پروژه پایانی مهندسی مکانیک
پایان نامه کامل اکسل و محور در خودرو ها
این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد .
توضیحات و چکیده و فهرست در ادامه ….
چکیده :
در پایان نامهای که پیش رو دارید ابتدا اجزاء سیستم تعلیق نام برده شده و تعایف و توضیحاتی درباره هر یک از اجزاء ارائه شده است. و سپس به بررسی انواع سیستمهای تعلیق با توجه به مستقل و غیر مستقل بودن، و معایب و مزایای آنها پرداخته شده است . و در فصل دوم این پروژه سینماتیک و الاستو سینماتیک اکسل بررسی شده است . و تأثیر فاکتورهایی چون فاصلهی بین محوری[1]، مرکز غلتش و محور غلتش، زویای چرخ از قبیل کمبر و کستر و سرکجی[2]، انحراف و آفست کینگ پین و تغییرات این فاکتورها بر قابلیت سیستم تعلیق و بر پایداری خودرو مورد بررسی قرار گرفته است.
یک جاده هر چقدر هم صاف و مسطح باشد، محل مناسبی برای به حرکت درآوردن یک یا چند تن فلز با سرعت بالا نیست. پس به سیستمی نیاز داریم که توانایی کاهش ضربات، تکانها و لرزشها را داشته باشد. علاوه بر این، یک خودرو باید در مقابل تغییرات بار وارده و تغییر مرکز ثقل، انعطاف پذیر بوده و توانایی مواجه با آنها را داشته باشد. مثلا در سر پیچها با توجه به شکل زیر مرکز ثقل خودرو تغییر میکند و به طرف خارج پیچ حرکت میکند، در صورت نبود سیستمی برای تغییر وضعیت تعادل، خودرو از مسیر خارج شده و واژگون میشود.
فهرست مطالب این پایان نامه
فصل اول : کلیات
1-1- اجزاء سیستم تعلیق ………………….. 2
1-1-1- فنر[1] ……………………. 2
1-1-2- کمک فنر[2] ……………………………. 2
1-1-3- انواع فنرها ………… 3
1-1-4- بوشها[3] …………………. 9
1-1-5- طَبَق[4] …………… 10
1-1-6- سيبک[5] ……………………… 11
1-1-7- ميل تعادل[6] ……………………….. 13
1-1-8- استرات[7]………………. 14
1-1-9- Strut Braces……………… 14
1-2- انواع سیستمهای تعلیق ………….. 15
1-2-1- سیستمهای تعلیق یکپارچه ……………. 16
1-2-1-2- سیستم تعلیق دودیون ……………….. 16
1-2-1-3- سیستم تعلیق میله پیچشی[8] ……………… 30
فصل دوم : سینماتیک والاستوسینماتیک اکسل
1-2- اهداف تنظیمات اکسل ………. 35
2-2- فاصله بین محور عقب ومحور جلو[9]………… 35
2-3- فاصله بین دو چرخ یک محور[10] ………… 40
2-4- مرکز غلتش و محور غلتش ………………… 53
2-5- کمبر ………………… 53
2-5-1. مقادیر دادههای کمبر ……………………. 83
2-5-2. تغییرات سینماتیکی کمبر …………………… 86
2-5-3. محاسبه تغییرات کمبر توسط طراحی …………………. 87
فصل سوم : منابع و ماخذ
منابع …………….. 98
فهرست شکل ها
شکل 1-1: خودرو بدون کمک فنر و با کمک فنر …………. 2
شکل 1-2: پیستون کمک فنر ……… 3
شکل 1-3: فنر مارپیچ …………………. 4
شکل 1-4: دو نمونه فنر تخت ………………… 5
شکل 1-5: میله پیچشی ………….. 7
شکل 1-6: فنر هوایی …………….. 8
شکل 1-7: فنر لاستیکی …………………… 8
شکل 1-8: طبق بالا و پایین معمولی ……………….. 10
شکل 1-9: طبق بالا و پایین جناغی …………….. 11
شکل 1-10: انواع سیبک ……………………………………………………………………………………………………………………………. 12
شکل 1-11: میله تعادل بین دو چرخ ……………………………………………………………………………………………………….. 13
شکل 1-12: محل قرار گرفتن استرات بریسر ………………………………………………………………………………………… 15
شکل 1-13: نمای بالای اکسل عقب، …………………………………………………………………………………………………………. 17
شکل 1-14: طرح مسطح اکسل شبه بازوی کشنده عقب در خودروی vw …………………………………………….. 18
شکل 1-15: اتصال CV لولایی VL، تولید شده توسط GKN ……………………………………………………………. 19
شکل 1-16: اکسل عقب در VW خودروی باری سبکLT ……………………………………………………………………. 21
شکل 1-17: اثر پستی و بلندی جاده روی دو چرخ اکسل یکپارچه…………………………………………………………… 22
شکل 1-18: اگر دیفرانسیل در پوسته اکسل یکپارچه واقع شده باشد………………………………………………………. 22
شکل 1-20: اکسل عقب در Ford Escort ……………………………………………………………………………………………. 24
شکل1-21: در اکسلهای یکپارچه، …………………………………………………………………………………………………………… 25
شکل 1-22: فنر برگیهای طولی ………………………………………………………………………………………………………………. 25
شکل 1-23: فنرهای برگی طولی قسمت عقب بدنه خودرو ………………………………………………………………………. 26
شکل 1-24: فنر برگیهای طولی زاویه دار …………………………………………………………………………………………………. 27
تعداد صفحه | 109 |
فرمت | word و قابل ویرایش |
دسته بندی | مهندسی مکانیک |
تهیه کننده | تیم تحقیق کده |