پروژه پایانی مهندسی مکانیک

پایان نامه کامل اکسل و محور در خودرو ها

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد .


توضیحات و چکیده و فهرست در ادامه ….

چکیده :

در پایان نامه‌ای که پیش رو دارید ابتدا اجزاء سیستم تعلیق نام برده شده و تعایف و توضیحاتی درباره هر یک از اجزاء ارائه شده است. و سپس به بررسی انواع سیستم‌های تعلیق با توجه به مستقل و غیر مستقل بودن، و معایب و مزایای آنها پرداخته شده است . و در فصل دوم این پروژه سینماتیک و الاستو سینماتیک اکسل بررسی شده است . و تأثیر فاکتورهایی چون  فاصله‌ی بین محوری[1]، مرکز غلتش و محور غلتش، زویای چرخ از قبیل کمبر و کستر و سرکجی[2]، انحراف و آفست کینگ پین و تغییرات این فاکتورها بر قابلیت سیستم تعلیق و بر پایداری خودرو مورد بررسی قرار گرفته است.

یک جاده هر چقدر هم صاف و مسطح باشد، محل مناسبی برای به حرکت درآوردن یک یا چند تن فلز با سرعت بالا نیست. پس به سیستمی نیاز داریم که توانایی کاهش ضربات، تکانها و لرزش‌ها را داشته باشد. علاوه بر این، یک خودرو باید در مقابل تغییرات بار وارده و تغییر مرکز ثقل، انعطاف پذیر بوده و توانایی مواجه با آنها را داشته باشد. مثلا در سر پیچ‌ها با توجه به شکل زیر مرکز ثقل خودرو تغییر می‌کند و به طرف خارج پیچ حرکت می‌کند، در صورت نبود سیستمی برای تغییر وضعیت تعادل، خودرو از مسیر خارج شده و واژگون می‌شود.

فهرست مطالب این پایان نامه

فصل اول : کلیات

1-1- اجزاء سیستم تعلیق   ………………….. 2

1-1-1- فنر[1]   ……………………. 2

1-1-2- کمک فنر[2] ……………………………. 2

1-1-3- انواع فنر‌ها  ………… 3

1-1-4- بوشها[3] …………………. 9

1-1-5- طَبَق[4]  …………… 10

1-1-6- سيبک[5] ……………………… 11

1-1-7- ميل تعادل[6] ……………………….. 13

1-1-8- استرات[7]………………. 14

1-1-9- Strut Braces……………… 14

1-2- انواع سیستم‌های تعلیق ………….. 15

1-2-1- سیستم‌های تعلیق یکپارچه  ……………. 16

1-2-1-2- سیستم تعلیق دودیون  ……………….. 16

1-2-1-3- سیستم تعلیق میله پیچشی[8]   ……………… 30

فصل دوم : سینماتیک والاستوسینماتیک اکسل

1-2- اهداف تنظیمات اکسل  ………. 35

2-2- فاصله بین محور عقب ومحور جلو[9]………… 35

2-3- فاصله بین دو چرخ یک محور[10]  ………… 40

2-4- مرکز غلتش و محور غلتش  ………………… 53

2-5- کمبر  ………………… 53

2-5-1. مقادیر داده‌های کمبر   ……………………. 83

2-5-2. تغییرات سینماتیکی کمبر  …………………… 86

2-5-3. محاسبه تغییرات کمبر توسط طراحی …………………. 87

فصل سوم : منابع و ماخذ

منابع  …………….. 98

فهرست شکل ها

شکل 1-1: خودرو بدون کمک فنر و با کمک فنر …………. 2

شکل 1-2: پیستون کمک فنر ……… 3

شکل 1-3: فنر مارپیچ   …………………. 4

شکل 1-4: دو نمونه فنر تخت  ………………… 5

شکل 1-5: میله پیچشی ………….. 7

شکل 1-6: فنر هوایی  …………….. 8

شکل 1-7: فنر لاستیکی …………………… 8

شکل 1-8: طبق بالا و پایین معمولی ……………….. 10

شکل 1-9: طبق بالا و پایین جناغی …………….. 11

شکل 1-10: انواع سیبک  ……………………………………………………………………………………………………………………………. 12

شکل 1-11: میله تعادل بین دو چرخ  ……………………………………………………………………………………………………….. 13

شکل 1-12: محل قرار گرفتن استرات بریسر ………………………………………………………………………………………… 15

شکل 1-13: نمای بالای اکسل عقب، …………………………………………………………………………………………………………. 17

شکل 1-14: طرح مسطح اکسل شبه بازوی کشنده عقب در خودروی vw …………………………………………….. 18

شکل 1-15: اتصال CV لولایی VL، تولید شده توسط GKN   ……………………………………………………………. 19

شکل 1-16: اکسل عقب در VW خودروی باری سبکLT  ……………………………………………………………………. 21

شکل 1-17: اثر پستی و بلندی جاده روی دو چرخ اکسل یکپارچه…………………………………………………………… 22

شکل 1-18: اگر دیفرانسیل در پوسته اکسل یکپارچه واقع شده باشد………………………………………………………. 22

شکل 1-20: اکسل عقب در Ford Escort  ……………………………………………………………………………………………. 24

شکل1-21: در اکسل‌های یکپارچه،  …………………………………………………………………………………………………………… 25

شکل 1-22: فنر برگی‌های طولی  ………………………………………………………………………………………………………………. 25

شکل 1-23: فنرهای برگی طولی قسمت عقب بدنه خودرو ………………………………………………………………………. 26

شکل 1-24: فنر برگیهای طولی زاویه دار  …………………………………………………………………………………………………. 27

تعداد صفحه109
فرمتword و قابل ویرایش
دسته بندیمهندسی مکانیک
تهیه کنندهتیم تحقیق کده
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن support-banner.png است

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن pardakht.png است