استراتژی های رقابتی مایکل پورتر
این تحقیق کامل است و نیاز به ویرایش ندارد
پس از خرید و دانلود یک نسخه از فایل به ایمیل شما نیز ارسال می گردد
تعداد صفحات | 23 صفحه |
فرمت های پروژه | word قابل ویرایش |
دسته بندی پروژه | تحقیق مدیریت |
تهیه کننده | تحقیق کده |
چکیده
استراتژی رقابتی، یک برنامهی عملکرد بلندمدت است که یک شرکت برای دستیابی به اهداف رقابتی، مدنظر قرار میدهد. شرکت، بعد از بررسی نقاط قوت و ضعف رقبا و مقایسهی آنها با نقاط قوت و ضعف خود، از استراتژی رقابتی برای پیروزی در رقابت با دیگران، بهره میبرد. این استراتژی برای پاسخگویی و تحمل فشارهای وارده از طرف بازار رقابتی، عملکردهای مختلف شرکت را ترکیب میکند، مشتریان را جذب و جایگاه شرکت را در بازار رقابت، تثبیت میکند. “مایکل پورتر”، اقتصاددان آمریکایی، یکی از چهرههای توانمند در عرصهی استراتژی رقابتی، توسعهی اقتصادی و رقابتپذیری است. در حوزه اقتصاد و مدیریت، تا کنون کسی موفق نشدهاست که به اندازه وی کار تحقیقاتی و علمی انجام دهد. مایکل پورتر تا کنون ۱۹ کتاب و ۱۳۵ مقاله در زمینه رقابت و استراتژی نوشتهاست و در کل بیش از ۲۷۰ هزار بار به مقالات وی ارجاع شدهاست.